Föredrag & Workshops

Så skapar du äkta kundfokus

I åratal har vi hört om vikten av att vårda kundrelationer, om att ha kundfokus och hur kunden är företagets viktigaste tillgång. Frågan är hur det ser ut i praktiken?

Trenden i våra kundundersökningar är att serviceleveransen blir mer och mer viktig. För att göra skillnad behöver företag och organisationer ha en utvecklad kunddialog och kontakt med kunden. Personliga kontakter gör kunderna mer nöjda. De kunder som upplever att leverantören tar initiativet till kontakten är i högre utsträckning mycket nöjda.

Kunderna ställer allt högre krav och de förväntar sig samma servicenivå i alla kanaler. Ett trevligt och vänligt kundbemötande räcker inte längre för att en kund ska bli nöjd. Företag med tydliga strategier kring kundbemötande har generellt sett en högre kundnöjdhet och fler ambassadörer (Läs mer om Investigo Ambassadörsindex här).

Vi berättar gärna mer om våra erfarenheter efter att ha arbetat med kundundersökningar och fördjupande kundanalyser i många olika branscher under mer än 10 års tid. Vad kan vi lära av de mest framgångsrika företagen? Vi visar flera kundcase där vi reflekterar över framgångsrika arbetssätt. (Läs mer om våra kundundersökningar här).

Vi erbjuder föredrag/presentationer som kan fungera som inspirationskälla, men vi kan även kombinera ett föredrag med en workshop där vi konkretiserar arbetssätt och metoder som kan passa i er organisation.

Kontakta mig så berättar jag hur vi kan skräddarsy föredrag eller workshops efter era behov.

Helen Borgardt
08-667 74 50
helen.borgardt@investigo.se

Kommentera